Tzara

Tzara

Omul aproximativ bea cu lupii
Se întorc , rostogoliți, cantalupii,
Cântă, lupule, de poți, cântă,
Omul aproximativ îl descântă.
Se întorc pescarii-lupi, stelele
Stau în plasa lor precum oile,
Vântul plânge ca un lup, hornul cântă,
Omul aproximativ se avântă,
El își face loc, în loc
Să se bucure
Pentru a fi mai echivoc
Ca un fluture.


Unui prieten depărtat

Dumnezeu este un brocker
Este un jolly jocker,
Imi dă un stoc,
Apoi mi-l ia
Mi-oferă viața-n lumea Sa,
Mă tulbură cu zvonuri, dar
Nu-mi strică drum la Krasnodar
Ori Karakum ori Magadan
Să văd hotarul stalinian,
Alpha-Omega sunt nimic
Pe lângă un ger la Reykjiavik
Ori în Canada, Montreal,
Unde stă Baruch alb, real
Ca un miracol boreal.

Boris Marian

# Din voluimul „ Adesea , porintre ore solitare” ( Ed. Nouă – ASB, 2007)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu