Dacă sunt nebun

Dacă sunt nebun, este în ordine


Dacă sunt nebun, este în ordine,
Își spuse Don Quijote,
Lumea îl socotea nebun
Pentru că nu avea ciubote,
Era în toiul verii,
Cădeau imperii,
Îl frământa un gând,
Mânca pământ,
Citea ziare murdare,
Era omnivor,
Ura orice televizor,
Dormea în parc, sub o bancă,
Dar avea o mașină Helanca,
O iubită avea, o adevărată ispită
și Domnul ar fi avut-o dacă putea,
don Quijote este o parte a mea.


Prea departe de creier
Sunt organele de bază,
Departe de Moscova, era
Un roman rozaliu, un prieten
A venit la mine și mi-a tăiat o mână,
„Așa trebuie”, îmi spune, „o cere Partidul”,
„în numele cauzei, pauzei, a liniștii, a neliniștii”,
Apoi mi-a tăiat limba, mi-a scos un ochi,
m-a trimis la cerșit bomboane,
am făcut tot ce mi s-a cerut, dar
am întrebat odată – „ De ce?”.
El a închis ochii. Nu i-a mai deschis.
De atunci umblu cerșetor
și cred că sunt Don Quijote.

Boris Marian .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu