Ce ste poezia?

Ce este poezia?

Ai să fii demolat. Îmi spune constructorul,
Am să mă mut la marginea Saharei,
Acolo nu te înțeapă nici o muscă.
Dar ce este poezia? O muzică
Plăcută sufletului. Nu, strigă înțeleptul.
Unde este mesajul? E sub pământ
Sau în soare, în lună. Cunosc un demolator
Care se tot învârtește în jurul casei mele.
Mi-a luat frânghia de rufe, apoi rufele,
A dărâmat balconul, a demontat geamurile,
A sărit cu picioarele pe patul meu,
Apoi a chemat un bidiviu și mil-a lăsat
În casă. Cine ești? L-am întrebat.
Tot eu, dar sub alt chip.


Poemul Celan

O moarte lentă și dureroasă
Pare viața, pentru că ochii
Sunt mereu deschiși,
Chiar și în somn,
Închipuiește-ți că aperi
O cetate asediată,
Macii sunt rudele sângelui,
Dar ce ușor dispar, ca și sângele.
Trăim într-un amurg continuu.
Vorbește și tu, cititorule,
Până și morții vorbesc precum copacii-nfloriți.
Podul Mirabeau primește
În ospeție pe toți rătăciții.
Acolo nu este nici un zid,
În afara neînțelegerii noastre.


Boris Marian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu