Elegii corfice

 

Dacă simt adierea  vântuluui, trăiesc,

Dacă aud frunza coborând pe asfalt, trăiesc,

Dacă simt buzele tale căutând buzele, trăiesc,

Ce pot să cer mai mult? 

Îmi spui că sunt prea modest,

Că aștept   prea  puțin  de la viață,

Dar știi tu ce scriu?

Cunoști vocea ascunsă

Între două clipe?

*********************

Aflat pe  un vârf de  munte,

Îmi prefigurez viitorul,

Voi fi o ferigă fosilizată

Între două priviri înghețate,

O adiere, un tril, o împușcătură,                                                                                                                               

Voi   fi un  nor înțelept,

Cum nu am fost niciodată,

O mare ciudată, neliniștită fără pricină,

Ce bate  mereu țărmul, ce nu-și cunoaște adâncul,

Doboară și ridică stânci, ce învățăm?

Că am plătit păcate vechi și foarte vechi,

Dar nu  pe  cele  de aseară și de astăzi .

Sirenele lui  Odiseu dorm istovite.

Pereții   hotelului devin transparenți,

Nu vrei să vezi nimic și vezi,                                                                

Unde este    farmecul?

Viața    nu este     un marș,

Un    pas înainte, un pas înapoi,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Un dans     de  unul singur sau în doi

și-ntotdeauna mori în locul unde te-ai născut,

operațiile pe cord deschis   nu ne fac   mai buni.

Lângă mine stă o    umbră     gigantică,

Un cadavru transparent,

Nu te speria,   am crescut  participând

La   propria mea înmormântare ,

Ascultând elogiile,am fugit,

Am auzit că   am fost ales într-o țară   străină,

Mă vor   președinte , las-că-i fac eu     mânânce iarbă,

mi-a spus și a   dispărut.

BORIS MARIAN                                                                                                                                                                                                                         

                    ,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

 

 

 

                     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu