Azi, noapte

Azi, noapte ___________________ Azi, noapte l-am visat pe Dolfi Hitler, Era mai mărunt decât mine, părea liniștit, Dar ascundea ceva, un plan anume, i-l bănuiam, dar el mă tot întreba de rude, am încercat să scap de el, am sărit din tren, înainte de gară, l-am auzit dând ordine , m-am refugiat în pădure, apoi mi-am amintit că văzusem scena recent, la TV, am respirat ușurat, Dolfi, de ce nu te-astâmperi și tulburi Semnul celor bătrâni, că nepoții mei, abia dacă știu Ce faci și ce ai făcut în viață. N-aș spune că te urăsc, Pe mine mă judec, cum am putut vorbi liniștit cu tine, În limba germană , învățată cu mama, iar tu te mirai Că aveam un accent cernăuțean, aispus „Warum, mein Kind”, Că mi s-a făcut frică, asta mă face să tremur de ură – De ce mi-a fost frică, puteam pe loc să te ucid cu o lopată. Dar asta este din alt vis, îl presimt deja, se apropie, vine. Voi îmi cereți poeme frumoase, dar ele nu vin, așa, peste noapte, IAR POEZIA NU ESTE O FUGĂ DE Bach, nici un tablou de da Vinci, Nici operă, nici balet,operetă, numai atunci când orchestra va cânta Maiestuos o missa solemnis sau altceva, iar corzile unor viori vor plesni de durere, atunci veți zări înălțată ca o zeiță, Poesia pe care n-o veți cunoaște. BORIS MARIAN MEHR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu