Oră de vals

Oră de vals

Oră de vals, plutim puțin,
Dar ne simțim cam plumburoși,
De patimi roși, aprinși de foc
Adus din Languedoc.
Ce vrea și Mahler? Nu-nțeleg,
Timpanul meu este cam bleg,
Aud cum diavolii bat, sar,
Parcă-s în Marele Bazar.
Doar Cavaleria ușoară
Mă face să adorm o oară.
Chansonul espaniol, Les filles
Mă scoate din săriți, copii
Pe care Carmen i-a lăsat
Într-un cătun abandonat.

Acel zid, acea mimoză,
O găină și o roză
Au plecat în lume, hăi,
Până-n Ydaho, în văi.
Prin meandre, manechinul,
Cel ce nu simțise spinul
Din ventricul, a fost dus,
Îngropat într-un apus.
Cine nu a văzut marea,
A tăiat șapte ani sarea,
Leviathanul din Titani
Tot adună zdrențe, bani,
Ciociolina și Iguana
Au adus la noi banana.
În zadar ești acrobat,
Lacătul femeii-i spart.
Trei costume Bantu Stan
A schimbat cântând la pian.

Cum a fost salvat Wang- fo
De tristețe în Bordeaux?
Corbul vine ultimul,
Se botează Trulibul.
Șalul tău e andaluz,
Eu din buze, Castroruz.
La război, în vis vedeam
Alef, bet, epitalam.
Quincaju, quincaju,
Dar Mugabe nu și nu,
Mama broaștelor țestoase
s-a mutat la mine-acasă,
animalul acesta sferic,
de-l despici, este feeric,
Aherom, o, Aheron,
Morții par azi roz-bonbon,
Pentru John și pentru Howell
Nu am șei și nici potcoave,
Calamaris cel vestit
șapte iepe a călărit.


Boris Marian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu