UN POEM BEAT

Un poem beat

Inventat pentru iubire,
Globul nostru pământesc
Se rotește în neștire
De la est la vest, la est.
În zadar încărunțește
omul nostru, semen drag,
este rece ca un pește
sau taifun venit din larg.
Nimeni n-a-nvățat trecutul,
Mieii la tăiere merg,
Nu ne-nvață nici sărutul,
Urmele-n pustiu se șterg.

Un poem beat eu voi scrie
Pentru sihaștri, pentru sicrie,
Laude și eu voi aduce
Asinului, animal dulce.
În jur, fiicele deșertului,
Cazinoului, cabaretului
Îmi amintesc melancolic
De un trecut alcoholic.
Sus-jos, sus-jos,
Nu-i superior cel fioros,
Eu spun doar „bun venit”
Celui flămând, jerpelit,
Un cerșetor voluntar
Nu-i nici vandal, nici avar,
O lipitoare ajută
Mai mult ca mândra cucută.
Ofrandă de miere? Nu am.
Un cântec din Aldebaran.

Un munte negru acoperă zarea,
E vremea să trec dincolo marea,
E vremea să pot renunța la viață?
Viața-i o garagață.
Nu-mi plac rechinii, lupii, țânțarii,
n-am să fac pace, motivele-s varii,
dar un inel în ureche mi-aș pune,
muntele negru sloboade un tunet.

Un spleen de moarte mă copleșește,
Moartea-i plictisul care cerșește,
Nu-i dau nimic, poete-un poem,
Vinul pe care îl bem și îl bem.
Ne trece timpul, iubire, prieteni
Trenul nu mai oprește la termen,
Zboară în noapte, ziua se-oprește,
Moartea-i plictisul care cerșește.
Vine o boare din amintire,
Pentru o clipă, mireasă-ți sunt mire. BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu