Diptih con amore


Diptih con amore





Înainte de a deschide o carte,

Îi cercetez exteriorul, ca unei femei,

Îi caut parfumul, urmele  altor parfumuri,

Apoi, o răsfoiesc încet, încet,

„Sunt o evidență luminoasă”,

Îmi spune cartea-femeie,

Cu voce joasă, plăcută,

Răsfoiește-mă încet, încet,

Uneori să te oprești  la un capitol,

Ai să observi că la sfârșit

Vom fi numai noi, doi.



Îmi place răcoarea din livezile de pruni,

Nu-mi place frigu-n noi, oameni buni,

Nu-mi place gripa, iubesc risipa,

Nu vreau refuzul, iubesc abuzul,

Dar,

Există un dar plin de har,

Aș fi fericit să scap de obsesii,

De gândul la moarte și de profesii,

Iubesc și omul ce nu  are nimic,

Să fiu eu cafeaua din vechiul ibric,

Să fiu eu prosopul

Ce-ți mângâie oful.

BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu