Scrisori către lume


Scrisori către lume

 

1.

  Scrisoare  către lume, fără de răspuns,

Ce mândră-i lumea, n-are păs, amar succesul,

Nectarul cel dorit în rai nu-i natural,

În haine purpurii pășesc  impușii,

Stegari ai vanității fără de hotar,

Victorioși, ei par nemuritori,

Îmi este milă, noi nu ne iubim,

Mă bucur de salutul unui câine,

De ciripitul mierlei sau al vrabiei aproape ca un fulg,

În ele e Divinitatea, gigantică, ușoară.  

2.

Avea  un gât subțire ca un șarpe,

Sâni de piatră, trei aripi de fiecare parte,

Ea mă lovea, îmi sfâșia tot trupul,

Sângele gonea la vale, spre ocean,

Ne devoram ca-n actul sexual, interschimbabil.

Hera-Zeus împreunați  într-un cuvânt. Cuvântul.

În jur roiau îngeri  înveninați de furie neputincioasă,

Cu pene ude, mirosind a pipi de pisică,

Prea triști pentru binețe și urări,

Prefer un diavol plin de foc, vigoare

Să rupă vechi zăgazuri de pudoare.

Ce nu-nțeleg mă face precaut,

Răspuns eu caut în moartea aparentă,

Iar trupul scrie litere de aur ori numai semne tainice,

Urmează să le descifrez, apoi, adio,

Împăcat să plec.

 

BORIS MARIAN

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu