Carnavalul


Carnavalul

 

Mă uit la o ciocănitoare. Ce creier are ființa asta, de nu o doare capul după atâtea șocuri? Se mulțumește cu viermișori. Nu fiți ciocănitori. Ascult lătratul câinilor, iubesc câinii, dar cum de le-a dat natura o voce atât de nemelodioasă? Ochii sunt podoaba lor, au o privire rar întâlnită la oameni. Dar nu fiți câini. Animalele nu trădează. Una din marile invenții ale omului pe pământ este trădarea. De m-aș putea refugia ca Robinson, ca Robin Hood, ca Robin Williams, fie să fiu un robinet. Miticii Mitici ai lui Caragiale circulă. Mitici și Miticuțe mitice. Își zornăie lanțurile neputinței. Au ascunse la spate cuțite. Eu iubesc caii verzi de pe pereți. Nici ei nu trădează. Nici roibii nu trădează. Harapnicul îi lovește harașo. Năstrușnicul dric mă va purta ca o nacelă timp de cinci săptămâni.  Balon plin cu vise. Doamne, ce fericit eram în anticele tinereți. Iubeam prea mult sau prea puțin, eram iubit sau nu eram, dar fericit, Doamne, eram. Am mângâiat părul străinei, știam, nimic nu-mi aparține, în afara acestui poem și-a toamnei roșii din care bem. Păsările au trecut ca niște gloanțe, au perforat o bandă-ngustă de romanțe, numai părul iubitei mele necunoscute îmi stă în palmă ca un stol de păsări mute. Cine a venit cu doru-acesta-ntre ființe? Răspunde-mi tu, Exupery, răspunde-mi prințe, s-a spart în cioburi cerul, în lumini pământul și umblă-n trupul meu, alt trup vânându-l .

bmm

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu