Carmen Saeculare


Carmen Saeculare

 

Prolog – Mizantrop și misogin, augmentare, augmentin/tot un drac ce nu mi-e drag/ lacrimă  într-un șirag,/ nu clădi minciuni și ură,/ cum le rabdă-n arătură Domnul, mă întreb și eu, / asta știe Dumnezeu/

Uneori mă simt ca un lup

Singuratic și fără trup,

Numai suflet și gând și cuvânt,

n-am venit să mă plâng, să încânt.

Am venit să cunosc și să cred

Într-un spirit  înalt de Tancred,

În durerea lui de Vigny,

Devenind doar un punct peste i.

O scânteie în haos uman,

Sunt iubit și de dușman,

Sunt prieteni – spirite mari,

Virtuoși între mulți lăutari.

 

 

 

1.       Zi-i direct ce ai de spus,

2.     Unii-s duși, eu nu m-am dus,

3.     Construim din temelii,

4.     Dărâmăm prin a nu fi.

5.     Palmele sunt ca frunza de arțar,

6.     Capul sculptat de un meșter barbar,

7.     Gâtul de-un frate- hipopotam,

8.     Două picioare de zeu peruan.

9.     Scara pe care urcă-ndrăzneț,

10.           Nu are trepte, give me your hands,

11.            Dar îl iubește un astru-femeie,

12.           Noaptea pătrunde intrând fără cheie,

13.            Diavolul puse ochi rău, neiubind,

14.           Flăcări înalte pe ei îi cuprind,

15.           El se făcu monument de granit,

16.           Steaua - o lacrimă în infinit.

17.           Frigul pe lume veni neașteptat,

18.            Ei se iubeau într-un loc depărtat,

19.           Nu e nici urmă de Paradis,

20.            Ei se doreau mai mult ca în vis

21.           Însă din mare, o nereidă

22.           A apărut, dorea să-i ucidă,

23.            Sau să-l răpească pe partener,   

24.           Cum se-ntâmpla astăzi și ieri.

25.           Zeii nu vor, dar cine ascultă

26.           Vocile celor din lumea ocultă?

27.           Cel înecat vede mai bine,

28.            În bezna lui din adâncime,

29.           Mare noroc cu vasul zdrobit

30.           De un baraj cin-l-a zidit,

31.           Astfel  dispar Flory și Lory

32.           Din povestire și din istorii.

33.           Doar ușuraticii scapă, plutesc

34.           Și cu o mână ei se crucesc.

(va urma)

BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu