Un om a-mbătrânit

Un om a-mbătrânit






Un om a-mbătrânit

Ca un pom,

Rădăcinile lui au ajuns

Îm centrul Pământului,

Coroana, cum ar veni, creierul

s-a nălțat și a cuprins

Universul.

Dumnezeu l-a întrebat –

„Ce faci, îmi iei obiectul muncii?”

Bătrânul a ridicat din ramuri, a răspuns-

„ Facem și noi ce putem”.





De ce să nu ne bucurăm

Că totul are un sfârșit?

Și ODA lui van Beethoven

și chinul tăinuit.

Ești tânără și eu mai sunt

În viață, vechi stejar,

Tu nu ai sufletul cărunt,

Iar eu, în suflet –jar.

O zi, o noapte, câte sunt,

Le numărăm încet,

Tot mai încet și mai mărunt,

Frumoasă ești, eu – poet.







La jumătatea vieții ajuns „erou”,

Mă întrebam cum s-o încep din nou,

Acum, apropiat de-un happy end,

Cred că e timpul să-mi aleg un trend.

Cu respirația mai merge, nu alerg,

Ghenunchii mă mai lasă, un iceberg

Simt pe sub inimă, dar nu-l observ,

De-mi număr nervii, mă cam doare orice nerv.

Numai cu scrisul nu mă schimb defel,

Parcă mă-ndeamnă un Mefistofel,

Îmi spune să mă las. Cum aș putea

Când tu trăiești, când mai trăiesc, iubirea mea?





Boris Marian.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu