Sublimele 4

Sublimele ( 4)


Ce este lupta cu moartea? Cineva câștigă. O pasăre căzând ca o cruce răsturnată. Florile mor pur și simplu.
Impresia pe care o lasă o viață. O pânză pictată în grabă. Un film fără regizor. Trebuie să dorm , dar mă latră visele.
Sunt oameni cărora le oferi luna de pe cer, dar ei o aruncă la gunoi.
A răbdat, s-a rugat, a ucis.
Dacă aș cânta la harpă, nu m-aș mai opri.

Avantajul rimei

Vâsleam în noapte, el și ea,
Diavolul și moartea mea,
Parcă pluteam peste-o terasă
Cu cactuși, zâna era-n plasă.
În ciubere creșteau palmieri,
Moțuri de umbre, cavaleri,
Verbina mirosea cumplit,
Pământul se săltă subit,
Îl fecunda un biet vulcan
Ascuns adânc sub un platan,
Pe sub corolă doar polen,
Iar tu ești, dragă, ambigen.
Viața pulsa ațâțâtor
Pe fosta stradă Apollodor.
În amforă o moabită
Născu un zeu cu o copită.
Iar eu v-am spus povestea mea
Cu diavolul și moartea mea.

BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu