Utrillo

Marele Pohem Utrillo


Cineva mi-a spus, pe bună dreptate,
nu mai copia biografii din cărți, wikipedii, etc.
Am să scriu despre Utrillo, îmi place băiatul acesta alcoolic,
din mamă alcoolică, mama lui, păcat că eu nu beau,
dar toată ziua citesc și scriu, poate mor scriind,
faci bine și-ți auzi de rău, adesea mă gândesc cu jale
la mustățile dumitale, a la Gorki, ce cauți tu în piața Tertre?
Dar în castelul Pierrefonds? Nu te-au lăsat înăuntru.
La Moulin de la Galette trebuia desființată.
O pisică umblă pe acoperișul din Montmagny.
De Sacre-Coeure, ce să vorbim|?
Acolo, pe scări, am mâncat o conservă,
biet turist din Est, nici câinii din Paris nu consumau așa ceva.
Bunica și câinele stau alături de Maurice, nici nu zâmbesc.
Case albe cu ferestre negre, asta ai pictat toată viața, de ce?
Utrillo, tu nu ai cunoscut comunismul, de aceea te-ai apucat de băut,
Dar ai umplut muzeele lumii cu tablouri minunate.
BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu