Acheron

 

Fiecare crede  că nu greșește,

dar și Tu, Doamne, mai greșești uneori,

și mai cum.

Există Etica lui Spinoza,

Etica religiosului, ,

Etica omului pus în ștreang,

Etica vânătorului,  a vânatului,

Doamne, învață-mă ce să fac.

Ura dă putere pentru a construi un iad în loc de rai,

  în care  intră  cei răi  și cei buni laolaltă,

spunea profesorul, nemaiținând  cont

de șirul lucrurilor, de calendar,

avantajul statului pe loc rezultă din  posibilitatea

 de a alege,  PE CÂND MERSUL ARE O DIRECȚIE,

care poate fi de la început cea  bună sau cea rea,

de pildă, astăseară nu mai merg acasă,

nu mai merg nicăieri, nu mai deranjez pe nimeni,

rămân aici, pe loc, e ca și cum aș fi murit…

Spuse visând  o herghelie de cai sub stele.

Dar nimic nu se împlini, iubita veni să-l ia cu mașina

și el îmi lăsă în palmă in bănuț

pe care-l păstra să treacă Acheronul.

 

Am să-mpăiez cândva un leopard

Să se prefacă ochii în smarald,

Din creasta norilor s-alcătuiesc un brad,

Genele tale  crească nalte ca un gard,

Profesorul să-ngenuncheze ca un bard,

Sartre să nu mai fie SARTRE, ci un sard,

Să nu mai crezi că păsările ard,

Golgotha să numească un bulevard,

Să spăl statuile de fard,

Să scutur guano pe însemnul unui grad

și când mi-o fi mau greu,  încet să cad

ca o ninsoare peste Galaad.

 

Eu îmi sunt părinte și mormânt,

Spuse profesorul, dar acesta este abia începutul,

Un necaz nu vine singur, ci însoțit de o bucurie…

Sunteți într-o stare  minunată, i-am spus, durerea s-a ascuns,

Aproape că a dispărut,  este o adevărată beție

A puterii de a vă stăpâni, puteți ajunge

 Chiar la începuturi , și eu vorbeam înainte

Fără să observ că profesorul deja încheiase

Jos, în stradă, procesul  verbal despre propria sa

Cădere  de pe fereastră ,  corecta chiar

Unele mici greșeli de exprimare.

,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu