Sunt cel mai bun

 

Sunt cel mai bun, dar cum să trec

 De autoritatea marilor moderatori?

Sunt cel mai bun, eu o spun,

Scriu cel mai bine, fără nicio rușine,

În noaptea asta  sunt singur și sunt cel mai bun,

Nimeni nu știe ce zace în mine,

Sunt opusul lui Iona,   cașalotul e-n mine,

Eu scriu poemul- durere, poemul- sex, poemul-lex,

Poemul-nemoarte,  al fericirii  ascu nse sub plex,

Poeții merg în Paradis, Paradisul este închis,

Criticul Hi, criticul ha-ha-ha,  eu scriu de vreo sută de ani,

Cel mai bun din Balcani, dar nu înțelege nimeni ce scriu,

De ce scriu, când mai dorm, am un talent enorm.

M-am trezit cu o gaură-n piept, pot să mă agăț de un cui,

Îmi crește pe piele o crustă de crododil, sângerez,

Ce-i de făcut? Încerc să vă iubesc, suratele mele,

Copiii nu se fac peste noapte,

nici fructele coapte, nu știi, zăludă,

cu cine ești rudă,

rupe-mi o pleoapă,

am să te pot recunoaște,

fiul tatălui tău, hău din hău,

cu cât ești mai modest,treci la rest,

de ce să iubești moartea dacă,

romană, sarmată,

n-ai înțeles bucuria unei păsări cântând,

nici strălucirea în ochii profesorului de Gând,

ai grijă ce vorbești, îmi șoptește,

te aud copiii și te spun lui nea Pește.

Iar o idee este mai importantă decât o catedrală,

spune  spânul închinându-se pe ascuns,

ferește-te să devii victima adevărului,

omul își suflă nasul cu putere,

dar adevărul creator de iluzii?

Viața-i frumoasă, palpită, ca o pipiță,

O bomboană îți schimbă gustul,

Naiv ca o gură de incendiu,

El știa că afectarea  este semnul indiferenței,

Vântul sufla mai ușor ca o frunză,

Casele păreau solfegii solidificate,

Băltoacele aurite de soare ne orbeau,

Vorbeam și ne certam în gând,

Tăceam ca două afeturi de tun.

 Voi mă citiți  ca pe u n strat de lalele.,

BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu