Dimineața, un pitic mi-a înfipt un cuțit în stomac,


Dimineața, un pitic mi-a înfipt un cuțit în stomac,

La fel spunea și mama, am fost cu ea, copil fiind,

La Govora, Călimănești, Vatra Dornei, Olănești,

Mă plictiseam, citeam Turgheniev, de atunci nu-l iubesc,

Dar pădurea, râul, cetina, supa de cartofi,

O călugăriță frumoasă venită la băi,

l-am citit pe Lombroso, un câine și-a mâncat

stăpânul care-l bătea și-l înfometa,

câine lombrosian, don Simone îl ucise

pe don Simone pentru o țigară,

alt câine șuiera disperat când  stăpânul

sforăia ca un avion monomotor,

o pisică mușcă un copil care i-a aruncat

perna preferată, iedera, iedera, cânta Zua,

negrul falnic, Domnul nu te ia când vrei,

iar don Simone nu este Domnul,

închisoarea pe viață nu este o dulceață,

cine mi-a zis mie chestia asta?

Ne credem orbi și nu suntem,

Doar pleoapele au devenit mai grele,

În față e un zid roșu, chinezesc,

Dogoarea ne arde trupul,

Din camera de execuție ies mii de umbre

Întunecate. Mâine Anessa va avea un nume,

Nunta e pregătită.

BMM

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu