Îmi sunt tată și mamă, de mine mi-e dor,

Nemărginirea sparge  și tâmplele febrile,

Unii  doar ca bondarii fac,

Alții pe scenă urlă,  cântă,

Buimaci și doar celebri în casa Budenbrock.

În genunchi le spun eu celor cu ambițuri,

Darul iubirii cine ar ști să-l mai primească?

Deasupra noastră corbii și vulturii fac raiduri,

Noi nu  murim, nu, noi vom fi doar martori.

Dincolo de singurătatea mea sunt sute, mii,

Ei de ce nu-mi scriu și mie?

Siheoa care seamănă, zice Mugur,

Cu fluturele, nici nu există,

Mugur nu mai este, dar are o mie de antene și guri,

Bună dimineața, Mugur,  poet nepedepsit,

Mă bucur că ești încă o amintire proaspătă,

Fără de prihană.

BMM

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tara-ta-ta, tara-ta-ta,

Poeții vin la turnir,

Își ascut penele,

Scriu despre moarte,

Cunosc și medici

Tot despre moarte scriu, vai,

Deparcă viața ar fi un nimic,

Oh, sculați voi oropsiți poeți,

Voi , osândiți la umilinți,

Dar cu poetul nu poți bea orice,

El este rara avis, chiar și în sicriu,

El este veșnic în manuale,

Războiul continuă,

Poeții stau înghesuiți,

Așteaptă judecata, dar jurii au murit,

Atunci?

BMM

 

 

 

 

 

 

Sufletul pereche e într-o ureche,

În cealaltă  cântă o mioară  blândă,

Alchimie dragă, cin-să te-nțeleagă?

Tora și Cabala, arătați-mi calea,

Ce e după moarte? Unde mergem, frate?

Că eu nu pricep, moartea-i ca un cep?

Cred în nemurire, deși nu am știre,

De ce mă-ntristez? Repet – am un crez.

BM

 

Mers în pustiu - ed. ASR-Biblioteca București - 2005-poezie

Abis sau a șaptea poartă - ED. ASR- 2008 - poezie

Exilul cuvintelor -  Ed. Inspirescu -colecția Poeții secolului XXI-2014

Dicționar sentimental- ed. ASR -2006- eseuri

Antologie de vis- ed. Inspirescu - Colecția Poeții secolului XXI -2015

Numele profesorului - ed. Litera - 1986 - DEBUT  EDITORIAL

Ca o rugăciune -Ed. Astralis - 2016 - poezie

Viață de profesor -Ed. Albatros - 2002 - poezie

Bazar oriental - Ed. ASR -2000

Între infern și paradis -OPERA OMNIA -ED. TIPO-MOLDOVA  2013 - 678 pg. –poezie

Vocea profesorului- Ed. Litera - 1993

Bazar oriental (II) - Ed. Granada- 2010 - volum recenzat de criticul Alex Ștefănescu  în Rom. lit cu multă neînțelegere, rog a fi scos citatul din finalul prezentării, criticul m-a elogiat în Flacăra - aprilie 1990 și se contrazice flagrant numindu-mă amator, amator este criticul, opinia meaAntologia aforismului contemporan- Ed. Unicorn - antologie ed. II a Secției de popezie ASR-2017

Ce stradă e asta? - ed. NEUMA-2017 - antologie ASR coord. Horia Gârbea- poezie și proză

Du Congo au Danube - antologie de poezie contemporană - Marilena Lică-Mașala-ed. Dagan - Paris-2011

PS. rog a fi scos citatul din finalul prezentării, criticul m-a elogiat în Flacăra - aprilie 1990 și se contrazice flagrant numindu-mă amator, amator este criticul, opinia mea. Se poate înlocui cu opinia criticului Răzvan Voncu, prof. univ. dr. care în REVISTA REALITATEA EVREIASCĂ  nr. 452-453/iunie 2015   a scris - „Avem în Boris Marian un poet-sinteză...un spirit profund, pentru care poezia este un destin...un poet reprezentativ din perioada post-1989”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RăspundeRedirecționează

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu