A capella

A capella  îți mai cântă

ba Viorella, fie Nella,

dar la Aachen e departe,

luăm pe Augustin din carte

și pe Trakl, da, din moarte,

bun prieten cu o mierlă,

și-un egrete, ca subretă.

***********************

S-a risipit tot aurul juniei,

noi nu mai plângem, ciocârlie,

iar tu revii, tu, pasăre nebună,

străbunii  mormăie - nu-i bună,

când muribunzii-ncet se tânguie,

când pepenii  din sud se pârguie ( sic!),

mai am și eu un pic, o viață,

desigur, voi pleca de dimineață,

că viața veșnică e moarte,

mai bine e să fii o piatră,

o rapsodie a cetății,

cum lunecau  umbrele ceții,

trece tramvaiul trist, un dric,

de sub o lespede ridic

pe Genghiz Han, că-i redivivus,

voi o să râdeți precum Plinius,

ia-mi un bilet până în Rai,

nu am mărunt,  tu rest nu dai,

pe mă lăsați la Ur,

cum o iubeam pe profa Șnur,

azi cineva mă prinde-n brațe,

căzut-am din propriile lațuri,

nu-i nimeni să măsoare clipa,

când muritorii-n cer ridică

un nou lăcaș pentru Păcat.

Nu spun nimic, am terminat.


BORIS MARIAN



  




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu